Turun Perussuomalaiset erotti sitoutumattoman valtuutettunsa

Perussuomalaisten Turun valtuustoryhmän jäsen, kaupunginvaltuutettu Pauli Kossila on erotettu 3. lokakuuta 2022 Turun Perussuomalaisten hallituksen päätöksellä Perussuomalaisten valtuustoryhmästä. Perussuomalaiset -puolueeseen kuulumaton Kossila erotettiin valtuustoryhmästä hallituksen kokouksen jälkeen, jossa valtuutettu Kossilaa kuultiin henkilökohtaisesti.

Turun Perussuomalaisten hallitus käsitteli asiaa maanantaina 3. lokakuuta 2022 pitämässään kokouksessa ja päätökseksi syntyi, että Pauli Kossila oli käyttäytynyt Turun kaupunginvaltuuston kokouksessa maanantaina 19.9.2022 tavalla, joka ei ole kaupunginvaltuutetun ominaisuudessa toimivalle henkilölle soveliasta ja että hänen toimintansa on ollut omiaan vahingoittamaan sekä valtuustoryhmän, että koko kaupunginvaltuuston mainetta ja instituutionaalista arvokkuutta.

Perussuomalaisten Turun valtuustoryhmä on jo aiemmin tänä vuonna huomauttanut Pauli Kossilaa tämän käytöksestä sosiaalisessa mediassa, jolloin häntä oltiin varoitettu jatkotoimista, jos sopimaton käytös sosiaalisessa mediassa, tai muussa julkisesti käytävässä keskustelussa vielä jatkuu.

Lisätiedot:

Sami Kesäläinen