Turun Perussuomalaiset ei kannata Jäkärlän koululaisten kuljettamista Kärsämäkeen

Turun kaupunginhallitus käsitteli maanantaisessa kokouksessaan Jäkärlän koululaisten siirtämistä Kärsämäen aikuiskoulutuskeskuksen tiloihin. Kaupunginhallituksen Perussuomalaiset jäsenet Juha Anttila ja Pirjo Niinivirta ehdottivat Jäkärlän koululle suojaavien toimenpiteiden jälkeen jatkoaikaa, mutta ehdotus hävisi äänestyksessä luvuin 2-11.

-Kiire on tapa, jolla hanketta nyt valmistellaan. Kun lähdetään hosuen liikkeelle. Siitä, harvemmin syntyy mitään hyvää ja pahimmillaan se voi johtaa huonoihin tilaratkaisuihin ja karkaaviin kokonaiskustannuksiin. Olisimme toivoneet valmisteluun jatkoaikaa, jotta voimme vakuuttua, että olemme toteuttamassa oikeita ratkaisuja, sanoo Juha Anttila.

Perussuomalaiset ei pidä kestävänä ratkaisua, jossa samalla päätöksellä ollaan niputtamassa yhteen Jäkärlän, Pääskyvuoren ja Varissuon koululaisia.

Valmisteltu päätös on herättänyt suurta vastustusta myös Jäkärlän asukkaissa ja Perussuomalaisten mielestä asukkaiden huolet ja ehdotukset on kaupungin päätöksentekoprosessissa kokonaan sivuutettu.

-Olemme yhteisesti sopineet pormestarisopimuksen kärkihankkeen mukaisesti asukkaiden osallistamisesta ja kuuntelemisesta. Mielestäni se ei ole tässä käsiteltävässä asiassa toteutunut riittävällä tavalla, toteaa Pirjo Niinivirta.

Juha Anttila

Kirjoitettu 6.4.2023