Sami Kesäläinen jatkaa Turun Perussuomalaisten johdossa

Turun Perussuomalaiset ry järjesti kuluneen viikonlopun aikana syyskokouksensa, jossa käsiteltiin sääntömääräisten asioiden myötä yhdistyksen ensi vuoden hallituksen puheenjohtajan, sekä hallituskokoonpanon valinnat.

Vuosi sitten Jyrki Ålandin seuraajaksi valittua Sami Kesäläistä esitettiin laajalti jatkamaan Turun Perussuomalaisten vetäjänä myös eduskuntavaalivuonna 2023, mutta myös Varsinais-Suomen PerusNaisten puheenjohtaja Nina Tiittaa esitettiin yhdistyksen seuraavaksi puheenjohtajaksi. Kesäläinen valittiin kuitenkin lopulta jatkokaudelle kahden kolmasosan äänienemmistöllä.

Hallituskokoonpanossa Sami Kesäläisen rinnalla tulevat ensi vuonna jatkamaan Kasper Holtari, Nina Tiitta, Jyrki Åland, Mikael Miikkola, Jouni Kaunisto ja Sari Anttila, sekä uusina jäseninä Hannu Maja ja Jari Kiviharju. Paluun Turun Perussuomalaisten hallitukseen vuoden tauon jälkeen tekevät Kimmo Terho ja Pirjo Lampi.

Yhdistyksen syyskokouksessa kannettiin myös laajalti huolta sekä nuorten että ikäihmisten jaksamisesta ja hyvinvoinnista korona-aikana tehtyjen laiminlyöntien jälkeen, joiden vuoksi näistä haavoittuvaisista ryhmistä huolehtimiseen peräänkuulutettiin rutkasti lisää huomiota ja resursseja siirryttäessä sote-asioissa hyvinvointialuemalliin ensi vuoden alusta lähtien.

Turussa 9.10.2022

Turun Perussuomalaiset ry