Jyrki Ålandista Perussuomalaisten Varsinais-Suomen piirin uusi puheenjohtaja

Perussuomalaisten Varsinais-Suomen piiriyhdistys järjesti sääntömääräisen syyskokouksensa Raisiossa sunnuntaina 27. marraskuuta. Kevään 2023 eduskuntavaaleihin valmistautuvan piiriyhdistyksen jäsenistö äänesti uudeksi puheenjohtajakseen vaalivuodelle turkulaisen Jyrki Ålandin, josta tuli samalla ensimmäinen turkulainen Varsinais-Suomen piiriyhdistyksen puheenjohtaja.

Åland voitti selkeällä äänienemmistöllä muut vastaehdokkaansa, istuvan puheenjohtajan, Mikko Kangasojan Raisiosta, sekä Asmo Mikkolan Oripäästä ja Lauri Heikkilän Marttilasta ensimmäisellä kierroksella.

Uusiksi piirin tavoitteiksi tuleviin eduskuntavaaleihin määriteltiin viiden kansanedustajan saaminen läpi ja puolueen aseman säilyttäminen maakunnan suurimpana puolueena myös seuraavien vaalien jälkeen.

Åland piti omassa puheenvuorossaan tärkeänä ottaa huomioon punaviherhallituksen aiheuttaman nykytilan ja siitä seuraavat tulevan vaalikauden haasteet. “Ottaen huomioon nykyinen ilmiö, jossa rahalle tulee hintaa, eli korkoa, inflaatio syö ostovoimaa ja välttämättömät hyödykkeet, kuten ruoka, sähkö ja polttoaine kallistuvat vailla merkkejä hintojen nousun loppumisesta. Polttoaineiden hinta on jo nykyisellään kestämättömällä tasolla. Tämä ajaa tavallisen suomalaisen epätoivoon ja pahimmillaan epätoivoisiin tekoihin”.

“Me perussuomalaiset katsomme, että Suomi on pelastamisen arvoinen ja me olemme ainoa puolue, joka puolustaa ja on aina puolustanut suomalaisen ostovoimaa ja mahdollisuutta tulla omalla palkallaan toimeen. Tähän tulemme hakemaan ratkaisua tulevissa eduskuntavaaleissa”, Åland toteaa.

Turun Perussuomalaiset onnittelee vastavalittua piirin puheenjohtajaa ja toivottaa omalle monikautiselle puheenjohtajalleen menestystä ja jaksamista vaativaan tehtävään.

Turun Perussuomalaiset ry
Lisätietoja: Jyrki Åland, 044 286 47 82